Veel gestelde vragen bij Houtmijn.nl

 

Ik heb een bestelling geplaatst wat nu?

  • Als eerste krijgt u van ons systeem een bevestiging van de bestelling. Krijgt u die niet binnen 2 minuten dan heeft u een verkeerd mail adres ingevuld of hij is in de spamfilter beland.
  • Als u betaald heeft met Ideal dan is de order gelijk bevestigd.
  • Als u gebruik maakt van de optie bank overschrijving, dan kunt u de betaling vooraf overmaken naar Meumo: NL54 INGB 0694 7907 45

Bij andere manieren van betalen zal de order zo snel mogelijk bevestigd worden. U ontvangt dan de gegevens om de factuur zelf over te maken, dan wel meer informatie over het ophalen.

Bezorgen en kosten

  • Voor het versturen van meubels hebben we gezocht naar een scherp tarief (€ 19,95) dat voor iedere klant gelijk is. Bij dit scherpe tarief voor vrachtkosten is het zo dat er 1 chauffeur op de wagen zit.
  • Omdat deze chauffeur tijdens de route her en der vracht bij laad, is het niet mogelijk om verpakkingsmateriaal mee retour te geven.
  • Kosten van takelen en overige handelingen anders dan het normaal bezorgen gaan altijd in overleg en komen voor rekening van de klant.

Ondanks dat wij hele lage transportkosten bereken kunt er bij ons zeker van zijn dat u niet in dit soort problemen beland.

Hoe lang duurt het afleveren?

  • Voor het afleveren hanteren wij een termijn van 2 tot 10 dagen, afhankelijk waar het naar toe moet.
  • Zodra wij uw betaling hebben gezien gaat er een opdracht uit naar de vervoerder die het beste bij uw bestelling past. U krijgt per mail een kopie van de opdracht zodat u weet dat er aan de order gewerkt wordt.
  • Binnen maximaal 5 dagen volgt er een afspraak voor levering in overleg met u. Voor afleveren in België houden we maximaal 14 dagen aan.
  • Betalingen gedaan met Ideal zijn bij ons binnen 1 minuut zichtbaar en zullen dus sneller verwerkt worden. 

Ik wil de bestelling komen afhalen hoe nu verder?

  • Direct na het bestellen ontvangt u de order. Vrij snel hierna ontvangt u per mail de afhaaltijden van ons magazijn in Nieuw Vennep.
  • Buiten deze tijden kunt u ook af halen maar dan gaat dat in overleg.

Ik wil bij aflevering betalen (meerprijs € 10,05)

  • Betalen aan de wagen brengt allerlei extra kosten met zich mee (rembourskosten). Vervoerders gaan niet graag met contant geld over straat. 
  • Bij de betaalopties hebben we deze mogelijkheid niet aangegeven omdat de andere betaalopties de voorkeur hebben. Mocht u toch van deze optie gebruik willen maken, kies dan voor "bezorg mijn bestelling" en bij de opmerkingen schrijft u `ik betaal aan de chauffeur`. Bij de betaal optie kiest u voor Bankoverschrijving. Niet alle wagens hebben een pin aan boord dus u betaalt gepast contant.

Voor het verwerken van contante betaling rekent de vervoerder € 10,05 dat zullen we bij het orderbedrag optellen en bevestigen in de mail.

  • Inmiddels is het zo dat niet alle vervoerders afrekenen bij de klant. Dus wij moeten uw opdracht aan iemand meegeven die misschien niet heel vaak bij u in de buurt is. In enkele gevallen kan de levertijd iets uitlopen.

Bestellingen retour sturen of annuleren

  • Iedereen die op internet koopt heeft wettelijk het recht om de bestelling zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen retour te sturen. Daar houden wij ons gewoon aan.
  • Het enige is dat u zelf opdraait voor de transportkosten. Meer info over kopen op afstand op consuwijzer. Wij raden u dus aan om een wel overwogen beslissing te nemen. 
  • Let bij andere webwinkels op hoe dit retourrecht werkt! Vaak moet u het retourneren zelf regelen, wat nogal een gedoe is. Geen enkel transportbedrijf zit te wachten op een éénmalige opdracht zodat u altijd meer dan de hoofdprijs moet betalen. (pakketpost is altijd gelimiteerd aan afmetingen en gewicht)

Alleen mobiel bereikbaar 

  • Er zijn tegenwoordig nog websites die waarschuwen dat het vreemd is als een webwinkelier alleen een 06 nummer hanteert. Die stelling is wel zo jaren 90. Houtmijn is mobiel (06 42091878) veel beter bereikbaar, dan menig ander bedrijf met 5 vaste lijnen en 10 doorkiesnummers.

Waarborgfonds en keurmerk

  • Houtmijn is niet aangesloten bij een waarborgfonds noch hebben wij een keurmerk. Een waarborgfonds / keurmerk is een instelling die u vertelt of wij goed werken. En dat allemaal tegen een dikke vergoeding. Als u wilt weten of Houtmijn goed werkt dan kunt u het beste zelf met Houtmijn bellen of de beoordelingen van andere klanten lezen.

 

  • Kopen doe je op gevoel, bij iemand die prettig overkomt, die weet waar hij over praat, mooie spullen levert voor scherpe prijzen. Niet omdat een waarborgfonds een database bij houdt met verouderde informatie.

 

  • Ons bedrijf staan al sinds 1989 in de kamer van koophandel geregistreerd. Dat zou niet lukken als wij iedereen oplichten en met de pet er naar gooien. En als er uiteindelijk iets mis gaat wat heeft u dan aan het waarborgfonds? Juist helemaal niets! Vandaar dat wij er niet aan mee doe. Het hele tros radar forum staat vol met klachten over waarborg winkels.

 

  • Het is raadzaam eerst daar te kijken eer u beslist ergens te kopen. Inmiddels zijn er meer dan 2900 klanten die een beoordeling over Houtmijn schreven, dat werkt beter dan een keurmerk. 

Update: er is weer een nieuw onderzoek gedaan naar keumerken waarin gepleit wordt voor een keurmerk voor keurmerken. 

http://www.twinklemagazine.nl/weblog/2012/04/heeft-een-e-keurmerk-nog-waarde/index.xml

Update: De databases van webshops met keurmerk zijn lek! Zelfs de keurmerk websites zijn onveilig!

http://www.twinklemagazine.nl/nieuws/2013/04/veiligheidslekken-bij-gecertificeerde-webwinkels/index.xml

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gkxkP6wwKZg

Couponcode
 
Wij hebben geen kortingscodes.

ideal_logo2

 

Hoe zit het met privacy en mijn gegevens die ik invul op de site

Alles over u privacy en gegevens
loader
Bezig met laden...